onsdag den 27. oktober 2010

Oreo cupcakes

Når man arbejder som lærervikar, har man ofte tidligt fri. I dag havde jeg fri kl. 11.20, og hvad skal man så give sig i kast med? Jeg har været til jobsamtale på en restaurant i Roskilde i dag og fået job som tjener. Super dejligt, da det passer fint med arbejdstiderne på skolen. Jeg glæder mig til at komme i gang og har allerede fået en vagt på søndag (11-21. Av.) I dag er også rengøringsdag, så jeg har (heldigvis) nok at lave i dag.

Jeg har nu alligvel besluttet mig for at lave cupcakes - jeg lavede creme brulee i går. Måske jeg skulle blive desserkok? Not. Nu har jeg set opskrifter på cupcakes med oreos på mange forskellige blog, men jeg har valgt af prøve en fra Mi Confesion:


Til ca. 17 store cupcakes skal I bruge:
  • 4,5 dl sukker
  • 4,5 dl mel
  • 2 dl mørk kakao
  • 3 tsk bagepulver
  • 2 æg
  • 2,5 dl mælk
  • 1 dl olie (vegetabilsk)
  • 2 tsk vanillepulver
  • 1 dl kogt vand
  • 2 ruller oreos
1. Varm ovnen til 170-180 grader. Put muffinforme i en muffinformplade (?) og put den ene halvdel af en oreo i formen med cremesiden opad
 
2. Rør mel, kakao og bagepulver sammen i én skål
 
3. Bland sukker, æg, mælk, olie og vanille i en anden skål. Rør sammen indtil det er godt blandet. Tilsæt melblandingen.

4. Rør herefter det kogende vand i (blandingen bliver nu meget flydende). Hæld herefter dejen i formene ca 3/4 fyldt. Bag i ovnen ca. 25 minutter. Lad dem køle helt af efter.

5. Frosting: 2 spsk smør, 1 pakke flormelis (450g), 0,5 dl varmt vand og 3 tsk vanillesukker røres grundigt sammen.
Herefter tilsættes knuste oreos (den anden halvdel af dem I skilte ad til muffinformene + nogle flere). Vendes i dejen efter hvor meget man vil have.




Det blev en stor succes (selvom de ikke er ret pæne!), og min lille kusine var meget vild med dem. Hun kaldte mig Clotilde Blomsterberg - I ved, hende fra "Det søde liv". Det er da noget af et kompliment!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar