tirsdag den 26. oktober 2010

Flødebollekage. (OBS! Den er vanedannende)

YumeE yndlingscremen: 100 gram flormelis, 2 teskefulde frysetørret kaffe (Nescafé) og 100 gram hakket, mørk chokolade vendes i 1/2 liter flødeskumspisket fløde. 

Klask cremen mellem to hjemmelavede eller købte lagkagebunde helst med nødder.
Frys - og så bliver det ikke bedre.

Opskrift på bunde: 
4 æggehvider piskes stive, mens 200 gram sukker og 75 gram finthakkede hasselnødder vendes i lidt ad gangen. Fordel masse i to bunde på bagepapir og bag i 45 minutter på 150 grader. Lad dem derefter "hvile" tre kvarter.  

1 kommentar:

  1. Haha.. Hvad er meningen!?

    Her sidder jeg og skal til tamtam på fredag, og er blevet bedt om at lave deserten. Jeg tænker straks på flødebollekage!! Men hvordan er det nu man gør? JULIE VED DET!!! Jeg vil ringe til hende, men nååårh nej - hun er på La Santa.. Vent! Jeg kan ringe til Jette.. Nej, jeg leder først lige på nettet, inden jeg begiver mig ud i smalltalk med Julies mor... Og hov, det her ligner da helt bestemt den rigtige opskrift.. og hov hov.. DET ER DA ET BILLEDE AF JULIE, OG CLOTILDE?? Jeg forstår ingenting.

    Læser videre rundt på bloggen, og ser at det simpelthen er jeres værk. Så her spørger jeg igen, HVAD ER MENINGEN? Hvorfor har jeg ikke hørt om jeres blog? - Ja, det er Anso der skriver.. (Det skal ikke lyde surt) Haha, Jeg fik et chok, sad jo bare og googlede.. Hvor er det fantastisk!
    Og en dejlig blog I har altså- flødebollekage og pasta med broccoli - til de læsere her nu er.. FANTASTISKE OPSKRIFTER! :)

    Haha, jeg elsker at I har lavet denne blog.. Den er så sand, så sand. (selvom jeg er skuffet over, OVERHOVEDET ikke, at kende noget til den!- meget ærgeligt, piger;) ) MEN, godt at jeg selv fandt den! Aldrig om jeg vil gå glip af jeres fantastiske og morsomme indlæg.. Specielt ikke madopskrifterne! :p - Nå, men jeg skal læse videre...

    I er skønne - Love you guys! <3

    SIIMBAAA!

    SvarSlet